Klachten management

/

Van de 10 klanten, die ontevreden zijn, vertellen 8 het (negatieve) verhaal door aan een ander en blijven weg bij u. Met deze feedback komen ze meestal niet bij u.

Tijdens de training Klachten management nemen we u mee door het proces van een klacht en geven bruikbare handvaten om uw bedrijfsproces zó in te richten of aan te passen, dat u een klacht kunt ombuigen tot een verbeter mogelijkheid. Ook leren uw medewerkers om de signalen van klachten te herkennen en daar positief op te reageren.

Voor wie

Management, Middenkader en iedereen die te maken heeft met (interne en externe) klanten.

Onderwerpen

  • Wat is een ‘klacht’?
  • Wat is de reden van een klacht?
  • Wie klaagt er eigenlijk?
  • Klachten procedure
  • Wat wil de klager bereiken?
  • Hoe kunnen we voorkomen, dat ontevreden klanten weglopen?

Meer gegevens

Planning: Data in overleg

Cursustijden: Van 09.00 tot 15.00 uur

Locatie: Op de accommodatie van de deelnemer

Prijs: € 350,- per deelnemer (exclusief BTW).

DeelnemersVanaf 4 deelnemers met een maximum van 12

Certificering: De deelnemer ontvangt het certificaat “Training Klachten management”